Thursday, January 1, 2009

Selamat Menyambut Awal Muharram dan Tahun Baru

Genap 7 hari kalau x silap aku x wat sebarang posting. Bukan ape...time kepala tgh tepu + xde modal + mood utk wat posting. Ntah la...dh mai sindrom die kot. Hehehe...

1'st things 1'st. Aku nak ucapkan Selamat Tahun Baru Hijrah a.k.a Awal Muharram. Kire nye x terlambat sgt pon. Hehehe.... 2'nd thing is Happy New Year 2009. Actually aku x pernah nak sambut pon Tahun Baru nih. Ntahler....bg aku setiap hari baru so xde makna la tahun baru neh. Biase nye bile masuk tahun baru x kira la tahun Islam atau tahun Omputih nih....mesti orang selalu sebut pasal azam. Ape azam tahun baru aku?! Haaaa...sebenornye xde azam baru utk Tahun Baru pon. X pernah aku wat azam bile masuk Tahun Baru nih. Aku selalu set dlm kepala ni..."setiap hari adalah baru". So...hari2 aku cuba buat yg terbaik dr hari2 sebelum nyer.

Wat penat jer bg aku kalau asal masuk tahun baru jer...mesti nak wat azam baru...nak wat perubahan la. Tp nape mesti nak tunggu tahun baru jer? Nape x wat hari? E2 kn lebih baek. Ape2 pun setiap org ade pandangan die masing2 kn. So aku x kata pandangan korang2 tu salah. Hehehe... Faham2 gitu je la yer.

Cuba kite amik masa sekejap sambil kite kenang balik ape yg kite buat sepanjang 2008 nih. Kite wat perbandingan dengan tahun2 yg sudah. Ade perubahan x? Byk je ke x? Yg mane paling banyak? Yg baek or yg burok? Kalau banyak yg baek...alhamdulillah. Kalau byk yg x baek tuh...cuba2 la ubah yer.

Sekarang kite nilai keadaan sekeliling kite. Byk btol kan. Aku pon penat nak cite. Hehehe... Bg aku ape yg berlaku sekeliling kite tu penting jgk dlm hidup kite. Kadang2 kite x sedar persekitaran kite dlm diam byk mengubah kite. Jgn kata kite x terpengaruh or terikut dengan keadaan sekeliling kite. Tipu la kalau ckp x terikut. Hehehe... Sekarang dh masok tahun 2009. Ape kejutan utk tahun ni yer? Mayb pilihanraya kecil parlimen Kuala Terengganu tuh. Hahaha.. Polotik lagi. Malas tp suke la nyibok psl nih. Dh perlimen aku kn...kena la sibok.

Dr smlm lg aku nengok dh naek dah pos2 parti kt kawasan aku nih. Semangat btul die org ni. Elok la tu semangat...tp jgn gadoh2 dah ler. Wat sakit kepala jer nanti. Esok siang aku dh boleh start dah keje sampingan aku. Keje ringan jer...p amik pic umah orang. Baru ptg td dpt kamera. Sepatutnye aku kena start gerak tu 2 minggu lepas. Dah dok maen tunggu kamera orang ni...lambat skit la jawab nye. Kn bagus kalau ade kamera sendiri. Xpe...dpt payment utk keje sampingan aku nanti...aku nak beli kamera sendiri. Insya Allah...

Sambil2 tu aku nak cari keje laen jugak. Yg ade income tetap tiap2 bulan. Baru ler terjamin sikit. Kureng la ckit nanti pressure dr pihak yg ke-3...ke-4...ke-5 n seterusnya. Ni dok maen tunggu ade projek br nk ade keje xleh jadi gini. Dah...cukop la utk mlm ni. Laen kali lak aku sambung bebel. Nite...Selamat Menyambut Awal Muharram n Happy New Year 2009 to ALL...

0 comments:

Template by - Abdul Munir - 2008