Thursday, December 11, 2008

Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu

Akhir nya...tarikh dah diumumkan. Calon2 nye belum tau lg siapa. Ntah sape2 la nanti jadik calon nye. Penting jgk bg aku untuk amik tau pasal DUN aku ni termasuk dalam kawasan Parlimen Kuala Terengganu. Kire kena mengundi ler. Cuma nye kalau boleh biarlah calon tu dari orang negeri aku sendiri...dari kawasan Parlimen aku. Nape nak import orang luar? Org luar paham ke keadaan n keperluan orang kite? Nape la suke sgt buat mende yg x pikir betul2. Janganla jadi cam pak kaduk. Menang sorang tapi kampong tergadai. Aku nak membebel lebih2 kan di kata nye aku ni xtau ape2...bodoh...kurang ajar n macam2 la. Ngomel sorang2 je la jawab nye.

Sumber akhbar : Tarikh Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu.


Untuk posting kali ni aku xde mood sangat nak membebel banyak sangat. Lebih2 lagi bab politik pasal mende mmg xkan ade kesudahan. Masing2 nak menegakkan pendapat masing2 tanpa dapat memberi peluang atau mengambil kira pendapat orang lain. Ramai yg terlalu ikutkan perasaan.

After 2-3 years I'm thinking about something. Hari ni tercapai jgk la utk aku sampaikan ape aku yg aku pikirkan tu pada org yg sepatutnya. Kire lega jugak la dalam kepala aku nih. Aku dh pikir masak2 pro n cons nye. So...what ever happend after this...I've to accept it. Whether its happy or sorrors. Cam gula2 sweet n sour lak. Hehehe....

Selalu jugak aku dengar..."Sayang x semestinye memiliki...ade kalanya kerana sayang kita terpaksa lepaskan". Ntah la...aku pun x kompem sejauh mane betul ayat tu. Banyak takrifan yg aku boleh kasi pasal ayat tuh. Malas jugak aku nak pikir panjang2...lgpun ade mende laen lagi yg aku kena pikir nih. Sebagai contoh...kul brape la aku nak tdo ni. Dah dekat kul 3 pagi dah nih. Hehehe... Dah la esok nak p kenduri kawen kawan baek aku. Tdo..tdo...tdo.... Laen kali lak aku nak membebel.

10 comments:

Mohd Kamal said...

Selamat Mengundi Bro!!!
betoi tu biaq calon tempatam je yg bertanding.. senang org nk cari time nk ngadu masalah.

Soulfree said...

A'ah... Memang lebih baek orang tempatan. Senang nak jumpe...senang nak ngadu. Ni dok maen import orang luar. Untuk ape? Untuk tambah bilangan kerusi Parlimen bagi parti masing2? Lepas tu ape? Boleh nyumpah seranah dalam dewan rakyat.
Huhuhu...

etomyam said...

ada lagi ke kes pengundi hantu? lain kali kena wat pilihanraya bulan pose, hantu kena ikat he he

Soulfree said...

Pengundi hantu? Ntahla...yg hr tu nye kes pun org yg aku kenal dlm bas tu. Camne lak leh jadi pengundi hantunye?

Mohd Kamal said...

pengundi hantu?? cerita baru ker??

Soulfree said...

Cite 9 bulan yg lepas. Hehehe...

Erinsza said...

hye kuala terengganu nak buat pilihanraya kecil dik ye, hissh rasa2 hang tanda ape agak nyer, mintak2 biarlah dacing yerrr hehehehe selamat mengundi.

Jgn lupe beritahu keputusannyer nanti

Soulfree said...

@Erinsza : A'ah..pilihanraya kecik tp 4 DUN bawah kerusi parlimen Kuala Terengganu. So kire kena mengundi la nanti. Hehehe... Sape2 menang x kesah sgt...asalkan jujur n ikhlas jalankan tanggungjawab dan jugak menjaga kepercayaan n amanah yg diberikan rakyat parlimen Kuala Terengganu.

Mohd Kamal said...

mung x nk jadi calon ker?? mana tau leh menng ker..

Soulfree said...

Hahaha... Calon suami nak ler... Calon YB xnak ler. Tanggungjawab besor sangat. Takut x mampu nak buat.

Template by - Abdul Munir - 2008