Friday, October 24, 2008

Siapa yang paling MALAS?!!

Baca nie.....macam- macam hal ada..

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat RAJIN belaka tidak ada yang malas.

Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas.

Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku

Katanya : "saya adalah yang paling malas"

Raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?"

Lalu jawab lelaki tersebut : "kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan saya".

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari dia tuanku".

Tuanku pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"

Maka jawabnya : "Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan".. .

Maka raja pun terdiam terpaku.

Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata: "saya adalah yang paling malas tuanku".

Raja pun bertanya, : "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"

budak itu pun menjawab : "Nak cite pun malas".


P/S : ....fikir la sendiri..

7 comments:

Tirana said...

Hehehe...macam-macam ada...Sekarang ni nak cari orang pemalas makin senang.. Saya pun sometimes jadi malas..malas nak update blog..tapi rajin menyibuk kat blog orang..hehehe

Erinsza said...

hehehe kelakar saya baca entri awak nie.

Soulfree said...

Hehehe...
Kawan email kn. So...sy just copy paste jer la kat sini. Wat modal.
Hehehe...

Anonymous said...

hok along forward ke arr?

Soulfree said...

Yang ni bukan. Ini member agh kt JKSTR yg send.

mkaw77 said...

haha terhibur jap aku..
nak komen pn jadi malas..

Soulfree said...

Hahaha...
Kan dah merebak tu malas. Lepas ni ape lak nak buat ek? Malas la nak pikir.
Hehehe...

Template by - Abdul Munir - 2008